Dobra strona internetowa to coś więcej niż wizytówka. Pozwala ona zaprezentować nie tylko profesjonalny wizerunek firmy, ale też jej ofertę. Co więcej, nowoczesne strony WWW stanowią doskonałą platformę komunikacji z klientami. Chcesz bardziej zaangażować użytkowników twojej strony? Blog firmowy to świetny pomysł, który pozwoli zwiększyć potencjał promocji firmy, marki lub produktu!

Na czym to polega prowadzenie bloga firmowego

Pisanie treści na bloga firmy wpisuje się w kategorię działań z obszaru SEO content marketingu. Ta nowoczesna metoda reklamy cyfrowej polega na optymalizacji strony internetowej i jej treści tak, aby witryna osiągała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dobry blog firmowy to doskonała okazja do prowadzenia skutecznej kampanii marketingowej.

Co zrobić, aby to osiągnąć? Pisać merytoryczne, interesujące i poprawne językowo teksty! W swoim blogu firmowym możesz publikować:

  • eksperckie artykuły branżowe,
  • poradniki i teksty edukacyjne,
  • luźne treści o charakterze lifestylowym,
  • artykuły omawiające ofertę i działalność firmy,
  • newsy z branży,
  • dodatkowe materiały wizualne (filmiki na YouTube, infografiki, zdjęcia).

Blog firmowy – pewne korzyści dla content marketingu

Blogowanie wiąże się z tworzeniem wartościowych treści literackich i wizualnych. Rozmawiając o zaletach bloga firmowego, nie sposób nie wspomnieć o jego wpływie na strategie reklamowe z obszaru content marketingu. Dlaczego więc warto zainwestować w treści blogowe lub poradnikowe o charakterze branżowym?

 1. Prowadzenie bloga firmowego odpowiada na wytyczne nowej polityki Google

Od pewnego czasu algorytmy wyszukiwarki Google zwracają coraz większą uwagę na dobro i komfort użytkownika. Generalna zasada jest taka, że im lepsze doświadczenia ma użytkownik z daną stroną internetową, tym wyższe pozycje strony w wyszukiwarce. To, czy dana strona jest przyjazna dla użytkownika, zależy od czynników, takich jak: szybkość jej ładowania, konstrukcja czy jakość opublikowanego contentu. Blog firmowy, zawierający merytoryczne i poprawnie napisane treści, ma znacznie większe szanse w oczach jego potencjalnych odbiorców. A im wyższe zadowolenie użytkownika, tym większe zainteresowanie twoją ofertą, produktem lub marką.

2. Zoptymalizowane artykuły blogowe wpływają pozytywnie na wyniki SEO

Jak jeszcze można organicznie wypozycjonować stronę w wynikach wyszukiwania? Umieścić w jej treści wyselekcjonowane frazy kluczowe! Blog firmowy to doskonała przestrzeń dla optymalizacji treści pod generyczne słowa kluczowe i frazy długiego ogona. To od ciebie zależy, jaką frazę chcesz w danym momencie wypozycjonować. Co więcej, możesz umieszczać w swoich tekstach synonimiczne słowa kluczowe. Jeśli chcesz jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność swojego contentu blogowego, umieść w nim materiały audiowizualne, takie jak filmy wideo, animacje, infografiki, zrzuty stron lub zdjęcia. O tym, jak pisać teksty zoptymalizowane pod SEO, dowiesz się więcej tutaj .

3. Blog firmowy pozwoli ci skutecznie rozwinąć strategię link buildingu

Pamiętaj, że pozycjonowanie tekstów SEO to nie jedyna ścieżka wpisująca się w strategię marketingu w wyszukiwarce internetowej. Jedną z nich jest link building, czyli działania polegające na doprowadzaniu użytkowników do strony internetowej twojej firmy przez linki. Blog firmowy stanowi idealną platformę do budowy sieci linków wewnętrznych – w jednym artykule możesz umieścić odnośniki prowadzące do innych treści na twojej stronie WWW lub do bloga. Skuteczny link building zwiększa ruch w witrynie oraz przyciąga do niej nowych użytkowników.

4. Blog firmowy wzmocni twój ekspercki i profesjonalny wizerunek

Głównym zadaniem content marketingu jest budowa atrakcyjnego i profesjonalnego wizerunku firmy, produktu, marki lub osoby. Dobrze prowadzony blog firmowy wpłynie pozytywnie na obraz ciebie jako skutecznego przedsiębiorcy. To właśnie w blogu możesz pochwalić się osiągnięciami firmy, podzielić się wartościową wiedzą lub merytorycznie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania (tzw. FAQ). Dzięki temu nie tylko przyczynisz się do realizacji swoich celów biznesowych, ale też wpłyniesz długofalowo na sposób postrzegania cię w branży!

Brzmi dobrze? Nic dziwnego! Blog firmowy daje szereg możliwości, które świetnie spełniają część założeń strategii SEO content marketingu. Jeśli szukasz wsparcia w budowie i optymalizacji swojego istniejącego lub nowego bloga, skontaktuj się z profesjonalną agencją interaktywną. Dobry marketing treści pomoże Ci zwiększyć zysk z prowadzonej działalności.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna